Tuesday 14 April 2015

PREGNANT? Jangan consume Shaklee


Assalamualaikum,


Tajuk saya seram kan dengar.


Betul.. Untuk orang mengandung tolong jangan ambil supplement shaklee.


Kenapa?


Ni yang saya nak cerita ni.


Saya tak pernah share tentang testimoni saya sendiri selama consume Shaklee. Selalu saya dok post pasal testimoni kawan2 dan customer shaklee je kan. Jadi harini saya nak share pasal keadaan saya semasa dan selepas consume shaklee.


Orang kata, kalau nak share dengan orang tentang product tersebut, kita kena la cuba dulu... Masalahnya saya cuba sampai ada masalah pula kat saya.


Saya kenal shaklee masa anak no 3. Itu pun sebab saya terpaksa cuba untuk dapatkan testimoni sendiri kan. Suggestion saya, orang mengandung jangan cuba2 untuk consume Shaklee jika anda tak mampu nak tengok result bila kena buat ujian darah or ujian macam2.


Kenapa?

Sangat bahaya jika awak adalah pengguna pertama bagi product shaklee. Awak kena tahu cara makan dan mempunyai seorang pengedar yang mampu berikan consultation yang lengkap kepada awak.

Saya sambung cerita pasal saya ye.




Semasa saya mengandung saya ambil B complex, Vitamin C, Vita-lea, dan Ostematrix. Nak tahu tak result yang tak sanggup saya tahu adalah keputusan darah or HB kuantiti.. Semasa saya register, HB saya hanya 11++...saya ambil vita lea pada sebulan terakhir sebelum operation, sebelum saya consume last HB adalah 10.7.

Routine saya dah jadi bertambah sibuk sebab saya terpaksa di bedah kerana kedudukan anak saya melintang, jadi saya terpaksa ulang alik hospital dan langsung tidak check latest HB saya. 


Sehari sebelum saya operation, doktor check darah saya, saya still tidak ambil peduli tentang kandungan HB saya, selepas operation doktor datang ambil lagi sekali darah, waktu tu baru saya terbukak hati untuk ambil tahu kandungan darah dalam badan saya. Saya terkejut sangat2 dan tidak sangka, shaklee bagi masalah rupanya kat saya, HB saya jadi 13++..masalahnya saya terkejut sangat2..hehe..

Kat sini saya cerita, kebaikan setiap vitamin untuk set hamil shaklee ye.



Vita-Lea Iron Formula




Vita lea adalah multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disaran oleh RDA.


Kebaikan Vita lea

  • Penambahan tenaga segera.
  • Pelengkap nutrisi
  • Keupayaan sistem proaktif
  • Stimulasi metabolisa dan melambatkan proses penuaan
  • Menyediakan nutrisi asas
  • Memastikan sel hidup.
  • Pertumbuhan sel baru,
  • Membantu prosesss pembesaran
  • Pertumbuhan rambut,  otot, kulit, kuku dan hormon.
  • Menjaga kesihatan tiroid.
  • Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati. 



B-Complex with Folic Acid





B-complex Shaklee mempunyai 8 komponen folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B complex untuk mendapatkan keseimbangan dalam tubuh. Vitamin B adalah vitamin larut-air, sebrang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem percernaan.


Kebaikan B-Complex shaklee.

  • Menukarkan makanan kepada tenaga (baik untuk orang yang menghidap kencing manis)
  • Melawan tekanan (baik untuk orang migrain)
  • Membantu tumbesaran (baik untuk bayi dalam kandungan)
  • Membaiki masalah kulit kepala (rambut gugur, kelemumur, beruban dan sbg)
  • Baik untuk mata
  • Mencegah anemia
  • Meredakan senggugut
  • Mencegah kerekahan mulut
  • Mencegah jangkitan lidah
  • Mencegah nafas berbau
  • Meredakan alahan 



ESP (Soy Protein Isolate Powder)




ESP shaklee menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat di hasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Manakala, kandungan Indeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu 39, sangat sesuai untuk pesakit kencing manis.


Kebaikan ESP.

  • Keadaan badan kelihatan semakin muda atau awet muda.
  • Baik untuk hormon.
  • Baik untuk prostat.
  • Bertindak sebagai anti-penuaan.
  • Pembekal tenaga
  • Membaiki pigmentasi
  • Meningkatkan daya ingatan. 



OsteMatrix




Ostematrix shaklee mempunyai formularnya yang unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, managanes  dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu di ambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

Kebaikan Ostematrix;

  • Menguatkan tulang
  • Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas
  • Meringankan stress
  • Memperbaiki masalah haid
  • Pengalkalian tubuh
  • Memperbaiki heperaktiviti perut dan sakit gastrik
  • Meningkatkan penyerapan calcium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang
  • Menggalakan komposisi tulang dan rawan.
  • Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot.  



Sustained Release Vita-C Plus




Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut kedalam tubuh kita setiap jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang dikenali sebagai Vitamin C complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin c didalam tubuh kita.


Kebaikan Sustained Release Vita-C Plus

  • Membentuk collagen
  • Memperbaiki system pendarahan
  • Meningkat sistem imun
  • Memerangi kanser
  • Mencantikkan kulit
  • Memperbaiki insomnia
  • Mengekalkan kolestrol sihat 

Amaran!!!

  • 1 batang rokok melupuskan 50-100mg vitamin c
  • Stress akan menyebabkan vitamin C cepat menyusut
  • Kontraseptif dan pil penahan sakit akan mngurangkan vitamin C
  • Terlebih dos SR Vita-C (melebihi 12 biji sehari) akan menyebabkan sedikit cirit birit  


@Untuk mendapatkan nasihat percuma dan maklumat lanjut, sila hubungi saya :
Siti Zuhaida Ahmad - Shaklee ID - 1136691
Pengedar Shaklee Utara - Kedah (Sungai petani, Gurun, Bedong, Yan, Guar Chempedak, Bukit Selambau, Jeniang, Padang Serai, Kulim)
FB Page: Zuhaida Ahmad
Call/SMS/WhatsApp: +6019-5523058

No comments:

Post a Comment